It is currently Tue Apr 16, 2024 10:42 am


[Bugs]Kilkanaście bugów z mojej rozgrywki

[Bugs]Kilkanaście bugów z mojej rozgrywki

Postby amistad18 » Sat Nov 22, 2014 3:46 am

Miałem przyjemność polec co najmniej paręnaście razy, ale w końcu udało mi się przetrwać wojnę. Podczas tej ostatnie rozgrywki starałem sobie sporządzić listę bugów/problemów na które natrafiłem, niestety nie od początku gry tak więc niektóre pewnie pominąłem, przy kolejnych rozgrywkach postaram się dopisać:

1. Podczas pierwszej wizyty w Construction Site u góry spotkałem dwóch snajperów których chciałem sobie zostawić na później, samym nożem nie chciałem ryzykować. Podczas drugiej wizyty już ich nie było, ale za to znalazłem jakieś ciała w piwnicy, więc czy to było zamierzone i może owych snajperów znalazłem?

2. Również Construction Site, gdzieś na środku jest zakluczona szafa, w której wedle internetów powinna się znajdować snajpera. Niestety ale nie udało mi się dostać do tej snajpery, gdyż też wedle internetów tam powinna być kładka w szybie windy, ale u mnie owa kładka była piętro niżej, a na poziomie szafy mogłem dojść do 1/3 długości szybu i stać w powietrzu, przeskoczyć ani nic takiego się nie dało.

3. Kwestia dogrzewania/temperatur ... liczenie temperatury jakoś dziwnie działa, gdyż potrafiłem mieć przy 2 kominkach (jeden ulepszony) obu upakowanych po 3szt opału, temperatury od 15-19C, i nie mówię tutaj o różnych dniach, a o tym samym dniu, powtarzanym kilkukrotnie, gdzie te same piece, ten sam opał, a dogrzewało mi schronienie do różnych temperatur. Kolejna sprawa to ogrzewanie zimą, gdy spada śnieg, wtedy miałem już 2 ulepszone piece, w każdym 4 opału, i temperatura 15C max, co ciekawe, wedle opisu opał powinien się "zakolejkować", ale robi różnicę czy się wrzuci 1szt opału czy 4szt, mimo że nawet jak się wrzuci 6 sztuk to nie spalą się one "na raz" co by mogło faktycznie powodować wyższą temperaturę, ale będą się palić 2-3 dni i stopniowo się wypalać ... Miałem też inną sytuację, 2 kominki oba ulepszone, oba po 1 opale - 16C, kominki zgasły - do końca dnia zostało 16C ... zero logiki, albo skopany algorytm obliczania temperatury.

4. Ulepszając kominek z opałem w środku - opał znika. Być może bym to zrozumiał w nawiązaniu do jakiejś rzeczywistości, że się spaliło, wyrzucili etc, ale od razu się z tego popiół nie zrobił - więc bardziej realne by było uniemożliwić upgrade dopóki coś w środku się pali, lub ręcznie zgasić to wodą/śniegiem.

5. Ostrzelany domek - pokazywało mi przez dłuższy czas 100%, gdzie tak naprawdę w stosie śmieci na zewnątrz domku wytargałem ze środka wszystko, i pozostawiłem sobie bliżej wyjścia aby na kolejnych raidach nie latać i nie szukać. I było tam materiałów na 2/3 rajdy co najmniej. Co dalej ciekawe, nie wiem czy zima ma tutaj znaczenie, ale bodajże 26/27 dnia byłem tam i widziałem że jest cały czas dużo rzeczy do wzięcia, a 28 dnia kiedy spadł śnieg wszystko wyparowało, w ogóle już tej kupki śmieci na zewnątrz nie było. Trochę się wkurzyłem bo to było prawie 30 cukru i 6 elektroniki ...

6. Nie pamiętam lokacji, ale przed wejście (chyba do jakiegoś domku), znajdowała się jakaś szafka (baczka/stolik), w której było coś do wzięcia (ikona ręki), jednak jako że zbierałem opał i miałem ze sobą siekierę - to przypadkowo zacząłem rąbać owy schowek. Szybko akcję anulowałem, opróżniłem go z wszystkiego, po czym porąbać się już go nie dało - obie ikony przeszukania i porąbania zniknęły. Jeszcze odnośnie rąbania - dlaczego tylko niektóre elementy da się porąbać? Widać w tle że jest ich dużo więcej, mogą to być nawet drabiny, szafki wiszące, czy te szafki których się używa aby wejść/zejść do dziury w podłodze/suficie (jednocześnie sobie psując tą drogę).

7. W bazie wojskowej zostawiłem sobie w zwłokach trochę kosztownych rzeczy, założyłem że będą działały jak schowek - ale niestety po powrocie na następny dzień wszystko zniknęło. Nie wiem czy to błąd czy nie - ale tutaj również się mocno wkur... bo sporo cennych rzeczy to było.

8. Jeżeli ktoś się wyspał i wstaje z łóżka (staje przed nim), a następnie innej osobie wydajemy polecenie aby poszła się położyć na to miejsce, osoba przed łóżkiem staje się nieklikalna. Nawet jak się najedzie myszką idealnie na tą osobę - gra podświetla osobę na łóżku, jak by to ona stała na pierwszym planie. Podobnie z kliknięciem komuś aby przeszedł się na miejsce gdzie stoi łóżko, jest to niewykonalne, tylko na małym odcinku pod sufitem jak się kliknie to osoba pójdzie i stanie przed łóżkiem, a tak to zaznacza się osoba śpiąca w łóżku, mimo że kliknęło się od niej dobre kilka cm.

9. Radio i prognoza pogody - nie wiem jakie to ma za zadanie, to tak jak by mi ktoś już we wrześniu mówił że przyjdzie ochłodzenie, a w grudniu po pierwszych śniegach stwierdził że już jest zimno i trzeba grzać. Po czym w czerwcu mi oznajmił że już będzie cieplej - jak bym sam nie zauważył.

10. W opuszczonej willi z listu o okup wywnioskowałem że ktoś jest przetrzymywany w niewoli, chyba w piwnicy, niestety ale jako że była ona zamknięta z obu stron i nie miałem niczego czym bym ją mógł otworzyć, wróciłem tam dopiero następnej nocy, ale biedak już nie żył (dostałem komunikat że pewnie umarł z głodu), więc całkiem ciekawa koncepcja, pomijając fakt że przez 1 dzień z głodu nikt nie umrze, nawet nie z braku wody, szybciej bym uwierzył że nie było dopływu tlenu i się udusił (a wracając do wody, w grze ona jest, ale nie trzeba jej pić, wystarczy karmić swoich jedzeniem, a nikt się nie odwodni o ile na wodę choć spojrzy ... jak już robicie grę realistyczną, to jak mogliście picie wody pominąć?).

11. Kolejny przypadek z głodowaniem, nie pamiętam gdzie - ale w pewnym opuszczonym budynku spotykamy bezdomnego który stracił własny dom w czasie wojny, i wprowadził się tutaj, i teraz głoduje bo inni bezdomni już wszystkie zapasy wyjedli i uciekli. Chciałem mu donieść jedzenie, ale jakoś było mi tam zawsze nie po drodze ... jak już w końcu się tam wybrałem, to owy bezdomny po 30 dniach! słownie trzydziestu dniach! nadal dychał i bardzo się na konserwę ucieszył. W nawiązaniu do powyższego więźnia - gdzie tu sens, gdzie tu logika?

12. W warsztacie ikona robienia amunicji (nabój), nie ma żadnego białego wypełnienia, przez co jest praktycznie nie do odróżnienia czy w danym momencie jest ona szara (nieaktywna), czy biała (możemy zrobić choć jeden nabój).

13. Mimo opisów - czysty alkohol używany do opatrunków etc, wcale nie jest droższy od bimbru. Dużo bardziej opłaca się sprzedawać bimber niż przerabiać go dodatkowo na czysty alkohol. I to nie chodzi tylko o handlarza co odwiedza nasze schronienie - wszędzie tak jest.

14. W zbombardowanej szkole trafiłem na podwójnie zaryglowane/zablokowane drzwi, po odryglowaniu ich raz drzwi się otworzyły, ale nie mogłem przez nie przejść, ani ich zamknąć - cały czas była ikonka aby je odryglować.

15. W opuszczonej ruderze zapisałem sobie że zostało tam dużo materiałów budowlanych, deski i części, więc jakoś w późniejszej grze jak już miałem problem z ich znalezieniem wybrałem się tam, i nie znalazłem żadnych ... czy to bug, czy raczej planowe działanie, i materiały po prostu zostały rozkradzione przez innych?

16. I jeszcze kwestia łatania dziur ... mimo załatania 3 dziur w ścianach, jak później sprawdziłem w ekwipunku domu cały czas była informacja że mury są jak ser szwajcarski ... po ulepszeniu drzwi było info że jest lepiej, ale jeszcze nie bezpiecznie. Jednakże po kilku dniach sprawdzając ponownie znowu była informacja że moja kryjówka to ser szwajcarski. Obawiam się że to nie tylko kwestia błędnych napisów, w samej rozgrywce miałem też problem z bardzo licznymi rajdami, praktycznie poza okresem wzmożonych walk kiedy miałem rajdy codziennie, przez całą grę miałem co 2 dni rajd, czasami co 3, i raz na początku miałem 4 spokojne noce. (o tym też zdążyłem wspomnieć w innym temacie)

17. Na początku zastanawiało mnie jak działa gromadzenie deszczówki, oraz ogrzewanie, bo nie było tam żadnych rur etc, więc raz skąd czy którędy ta woda spływa, dwa jak można grzać i się nie zaczadzić. Ale okazało się że jak się stawia te urządzenia w takich "wgłębionych" miejscach, wtedy owe rury widać, natomiast jak się stawia je w "płytkich" miejscach, nie wyświetla się nic ... załączam screena z takim problemem (niestety za późno się nauczyłem że F12 robi screeny, inaczej dużo więcej bym wam zdokumentował).

I na koniec może nie bugi, a raczej moje uwagi ...

Łatanie dziur w ścianach - jak bym to ja miał tam mieszkać, to zaczął bym łatać od tych najniższych, zakładając że szybciej mi ktoś wejdzie przez dziurę w łazience która jest na wysokości parteru, niż przez dziurę na strychu która jest na wysokości 2 piętra. Poza tym, mimo połatania tych 3 dziur, nawet dziecko było by w stanie wejść przez okna czy inne dziury, które wizualnie są widoczne, ale załatać ich już nie można.

Kolejna sprawa - czy dziury w jakiś sposób wpływają na ogrzewanie/temperaturę? Tak samo jak otwieranie/zamykanie drzwi czy to między pokojami czy to wejściowych?

Czasami otwieranie zamkniętych szafek, czy piłowanie krat - daje za mały profit. Zdarzyło mi się targać ze sobą łom aby otworzyć 1 liść tytoniu, lub po wyłamaniu drzwi niczego za nimi nie znaleźć - zrozumiał bym losowość takich wydarzeń, jak by i w drugą stronę można było znaleźć coś ekstra. Jedynym takim miejscem była piwnica w bazie wojskowej, gdzie obłowiłem się w amunicję na bardzo długo.

Ikona rąbania/użytku są zdecydowanie źle zaprojektowane - kilka razy sobie fotel porąbałem zamiast na nim usiąść.

Jak już mówiłem, grę zaczynałem paręnaście razy, głównie po to aby się jej nauczyć (jakakolwiek instrukcja była by przydatna nie tylko dla nowych graczy, którzy nie pamiętają czasów trudnych gier), oraz opanować walkę - rozumiem że nie jesteśmy oddziałami specjalnymi, ale sam system walki i najdrobniejsze błędy jakie podczas walki można często popełnić (kliknąć w złe miejsce, kliknąć raz/dwa, kliknąć lewym/prawym ) kosztowały mnie co najmniej kilka nowych gier. W każdym bądź razie cały czas grałem w przekonaniu że muszę moich ocalałych żywić codziennie co najmniej gotowaną żywnością albo konserwą - byłem w błędzie. Nauczyłem ich że posiłki są co drugi dzień, dzięki czemu udało mi się wyżywić ich tylko połową racji - co z kolei umożliwiło mi ukończenie gry. Żywiąc ich codziennie nie da się chyba ukończyć gry (no może z bugiem z marketem i cenami tam, ale kto by chciał przez 3/4 wojny codziennie łazić do marketu aby robić wałka z handlarzy - i tym też już zdążyłem wspomnieć w innym temacie).

nr 17 (dolna lewa część screena)
2014-11-22_00005.jpg
nr 17
2014-11-22_00005.jpg (373.05 KiB) Viewed 9002 times
amistad18
 
Posts: 22
Joined: Thu Nov 20, 2014 4:31 pm

Re: [Bugs]Kilkanaście bugów z mojej rozgrywki

Postby Borys » Tue Nov 25, 2014 3:31 pm

1. Jest taka opcja.
2. To chyba dobrze, że każda rozgrywka ma szansę być inna? :)
3, 4. System dogrzewania będzie poprawiany - wiemy już, że intuicja graczy rozmija się z... użytymi wzorami.
5, 7, 15. No, niestety... gracz nie jest jedynym szabrownikiem w mieście. Mogę Ci podpowiedzieć, że gdy coś staje się bardziej pożądane, będzie również skrupulatniej rozkradane. Wojna.
6, 8, 9, 12, 13, 14, 16, 17 - albo już poprawione do najbliższego patcha, albo zajmiemy się tym. :) Dzięki za info.
10, 11. Może pierwszy był już bez jedzenia i bez wody od dawna, a drugi lizał wilgotne cegły i jadł szczury? Cały czas pracujemy nad tym, żeby wydarzenia były intuicyjnie realistyczne - pamiętamy jednak o tym, że opowiadamy o wojnie...

Dziury w ścianach nie wpływają na temperaturę - złodziej przejdzie lub nie, ale wiatr każdą dziurą nadmucha. :p
Borys
 
Posts: 299
Joined: Fri Nov 21, 2014 2:52 pm

Re: [Bugs]Kilkanaście bugów z mojej rozgrywki

Postby amistad18 » Tue Nov 25, 2014 6:27 pm

1. Niezbyt precyzyjna odpowiedź, mógł byś rozwinąć? Jest opcja że to są owi snajperzy? Jest opcja że oni zostaną na następną wizytę, czy co?
2. Tak to dobrze, ale czy to jest odpowiedź na mój punkt 2? Ja zgłaszam buga - i to źle że ten bug istnieje :)
3. Jeżeli uważacie że sam system jest ok, to po prostu dostarczcie więcej informacji po stronie interfejsu dla graczy, aczkolwiek coś chyba jest na rzeczy bo też udało mi się zamarznąć w 18/19C ...
5,7,15. Ok, ale to jest feature? Czy po prostu tak można wytłumaczyć dziwne anomalie w grze i jest to wygodne?
10,11. Wydaje mi się że to jest bug a nie feature, gdyż w kolejnej rozgrywce znowu w ruderze spotkałem gościa proszącego o jedzenie, i na następny dzień jak wróciłem z jedzeniem i połą - gościu już był w piwnicy przykryty szmatą, i jakiś inny mniej przyjazny gościu nachylający się nad nim stwierdził że on już go tak znalazł. Więc umieranie z głodu ok, losowość ok, ale ani tutaj, ani poprzednio z tym zakładnikiem - nie daliście mi szans abym człowieka uratował. Jeżeli ktoś gra pierwszy raz, to nie będzie brał w każdą lokację jedzenia - bo może się komuś przyda. Gra jest nastawiona na wybory gracza, więc dajcie nam ten wybór że albo kogoś olewamy i umrze z głodu, albo mu chcemy pomóc - a gra zabijając go w 1 dzień takiej możliwości nas pozbawia.

Ja oczywiście wiem że to jest wojna, i bardzo bym się cieszył jak by było dużo logicznych i losowych zdarzeń typu te umieranie z głodu czy czyszczenie miejsc z zapasów przez innych ... ale nie cieszy mnie fakt że gra jest trudna do ogarnięcia, tzn czy te wydarzenia powinny mieć miejsce, czy zgłaszać to jako buga. Nie tylko ja mam taki problem, więc może warto było by się pochylić trochę bardziej nad tematem, i przygotować albo jakąś instrukcję, albo filmik prezentujący te ukryte feature gry, których gracze nie mają możliwości sprawdzić (bez zaglądania do kodu), a i samo testowanie jest albo niemożliwe, albo niewykonalne poprzez typ gry, a w szczególności brak opcji zapisania gry. Oczywiście miło jest odkrywać grę, ale niemiło jest doświadczać czegoś czego się nie rozumie, i nie ma się szans zrozumieć. Zresztą sami widzicie masę pytań na forum o takie rzeczy - to daje jakiś podgląd.

Dodatkowe rzeczy i te na które bym jeszcze raz chciał zwrócić uwagę:
18. Ikona rąbania/użytku są zdecydowanie źle zaprojektowane - kilka razy sobie fotel porąbałem zamiast na nim usiąść.

19. Teleportowanie postaci. Udało mi się przeteleportować Bruno z kuchenki do bandaży, oraz Borisa z krzesła do kolektora deszczówki. Kuchenkę mam na -1, bandaże na parterze, krzesło na parterze, kolektor na -1 (może to ma znaczenie). Sam bug występował w momencie kiedy dana osoba się zabierała za wykonywanie akcji, a ja kliknąłem 2x na coś innego. Tak więc jak już np. Boris prawie kładł tyłek na krześle, kliknąłem 2x na kolektor wody, i niczym postać z Dragon Balla Bruno bez zbędnego biegu przeteleportował się i od razu zaczął ogarniać kolektor wody.

20. Podwójnie zaryglowane drzwi - mam już screena, tym razem przypadek z Construction site.
2014-11-25_00001.jpg
2014-11-25_00001.jpg (364.5 KiB) Viewed 8979 times


btw. dzięki za odpowiedź :)
amistad18
 
Posts: 22
Joined: Thu Nov 20, 2014 4:31 pm

Re: [Bugs]Kilkanaście bugów z mojej rozgrywki

Postby Lililiari Aaken » Tue Nov 25, 2014 9:03 pm

2. To nie bug, te kładki różnie są porozkładane. Natomiast bugiem jest, że bez kładki da się w ten poziom kliknąć jako w cel przechadzki i postać się miota.

10. Jeśli przysłuchasz się dwójce wartowników nad piwnicą to mówią, że szkoda, że porwany zmarł i że mogli go karmić. I to podczas pierwszej wizyty. Wcale nie musieli go porwać pierwszego dnia wojny.

11. Nie jesteś jedynym szabrownikiem w mieście, ktoś inny mógł się podzielić żarciem.
The end of the world occurred pretty much as we had predicted.
Lililiari Aaken
 
Posts: 11
Joined: Thu Nov 20, 2014 5:41 pm
Location: Warsaw

Re: [Bugs]Kilkanaście bugów z mojej rozgrywki

Postby amistad18 » Wed Nov 26, 2014 12:24 am

2. 4 różne gry, 4x nie miałem dostępu do tej szafki ... lewitowanie w powietrzu w szybie windy też nie jest bugiem?

10. Możliwe - nie słuchałem tylko mordowałem aby uwolnić zakładnika.

11. Miałem na myśli że na drugi dzień znalazłem gościa martwego, i kogoś kto się nad jego truchłem pochylał ... jeżeli ten ktoś zabił owego bezdomnego - ok. Jeśli natomiast ten bezdomny faktycznie zmarł z głodu po jednym dniu, gdzie poprzednio wytrzymał 30 - to chyba jednak coś jest nie tak. I od razu mówię że nie wierzę w to że być może w kolejnej rozgrywce gra wylosowała inne trasy migracji szczurów, przez co tym razem miał pecha i nie mógł żadnego mięska sobie złapać ...

Oczywiście nie mam nic przeciwko logicznym rozwiązaniom, nawet nie mam nic przeciwko tym mniej logicznym - ale jeżeli gra właśnie tak miała działać (jasne, nie każdego muszę uratować, nawet fajnie że niektórych się nie udało, klimacik się utrzymuje). Ja tutaj chciałem po prostu zgłosić błędy i obiekcje na które natrafiłem ...
amistad18
 
Posts: 22
Joined: Thu Nov 20, 2014 4:31 pm

Re: [Bugs]Kilkanaście bugów z mojej rozgrywki

Postby Borys » Wed Nov 26, 2014 2:24 pm

1. Nie wiemy, co się stało ze snajperami. Może sobie poszli. Może ktoś ich zabił. Może się spili, pobili i potopili w piwnicy. :)
2. Najwyraźniej coś źle zrozumiałem. o_O Ten bug już jest naprawiony (w najbliższym patchu). :)
3. Tak jak napisałem - będą poprawki, bo nie jest całkiem OK.
5, 7, 15. Tak, jest to feature. :) Czasami nawet skorelowany z wiadomościami w radiu.
10, 11. Myślę, że chłopaki piszące te konkretnie scenariusze mogli właśnie chcieć, żeby nie były one fair. Ale dopytam, czy aby na pewno tak ma być.
18. O ikonie rąbania wiemy i być może uda się to inaczej zorganizować. Póki co zawsze rąbanie można przerwać.
19. A to ciekawe - przyjrzymy się temu.
20. Dzięki za screen!
Borys
 
Posts: 299
Joined: Fri Nov 21, 2014 2:52 pm

Re: [Bugs]Kilkanaście bugów z mojej rozgrywki

Postby amistad18 » Wed Nov 26, 2014 4:35 pm

1. Ostatnia opcja odpada, w aktualnej rozgrywce oczyściłem świat ze zła i pozbyłem się parszywych snajperów, a i tak przy kolejnej wizycie zwłoki w piwnicy były. Ale domyślam się że to jest feature, a nie bug ... szkoda tylko że Ci snajperzy uciekają, i jeśli ktoś się nie przygotuje na pierwszą wizytę to nici z pozyskania pseudo snajperki.

10.11. Widziałem że staracie się prowadzić wiki dla gry - więc pytanie czy te i inne konkretne scenariusze/wydarzenia będą tam opisane? Przez styl rozgrywki czasami nie ma możliwości sprawdzenia samemu jak konkretne wybory gracza wpłyną na grę czy npc, a np. ja chętnie bym do takiej wiki zajrzał aby w konkretnej rozgrywce się upewnić czy to co planuję zrobić jest dobrym rozwiązaniem. Oczywiscie wiem że to może bardzo ułatwić grę bo obecnie z moich obserwacji wynika że poza losowymi lokacjami, i losowymi scenariuszami w nich (układ/npc/handlarze/bandyci etc), reszta jest zaprogramowana na sztywno - ale nie każdy musi z wiki korzystać.

5,7,15. No właśnie z tą korelacją z wiadomościami z radia jest cienko - początkowo myślałem że faktycznie przy kryzysie kawy czy fajek obłowię się na ich handlu - ale nic takiego nie miało miejsca. Tak samo wiadomości o kończących się zapasach czy żywności ciężko było mi zauważyć aby miały wpływ na faktyczne lokacje, bo handlarze cały czas mają dużo żarcia, a i w lokacjach można je znaleźć.

14. Udało mi się w kolejnej rozgrywce zrobić screeny do tego buga. Znowu natrafiłem na szkołę w wersji opanowanej przez jakichś bandytów, tym razem na aż 7, ale marko chluba strażaków dał oczywiście radę 8-) ... na screenie nie mam opcji przed odryglowaniem drzwi, ale wydaje mi się że wbrew temu co widać na screenie z pkt 20 - tutaj nie miałem podwójnych akcji przed próbą odryglowania, a dopiero po odryglowaniu się pojawiły.

2014-11-26_00001.jpg
2014-11-26_00001.jpg (288.19 KiB) Viewed 8968 times

2014-11-26_00002.jpg
2014-11-26_00002.jpg (288.21 KiB) Viewed 8968 times


21. I jeszcze małe pytanie - czy może ktoś już to zgłaszał albo zamierzacie w jakiś sposób rozwinąć podgląd tego co można znaleźć w danej lokalizacji? Tzn jedzenie/broń/części - bo czasami mam wrażenie że np. fajki liczą się jako jedzenie, łuski jako broń, a tytoń jako części. Nie raz nastawiałem się na konkretną lokację ze względu na te opisy, i byłem rozczarowany faktycznymi zapasami które tam znalazłem.

22. Jednak jeszcze kolejne dwa pytanka - gdzieś na filmikach z komentarzem developerów widziałem że w grze był dostępny przedmiot nasiona? Coś co można zasadzić, a jednocześnie wrzucić do pułapki na szczury. Taki jakby papierowy worek z jakimś obrazkiem na nim. W grze ani razu tego nie znalazłem.

23. Również na jakimś filmiku widziałem opcję opatrywania nie samemu sobie, a przez inną postać. Była też mowa o tym że komuś ciężko choremu będzie można podać leki czy go nakarmić, a w grze tego nie uświadczyłem. Czy jest możliwość wybrania akcji opatrzenia ran, podania leków czy nakarmienia kogoś innego?
amistad18
 
Posts: 22
Joined: Thu Nov 20, 2014 4:31 pm

Re: [Bugs]Kilkanaście bugów z mojej rozgrywki

Postby Borys » Wed Nov 26, 2014 5:04 pm

1. Jako się rzekło, pewne zagrania nie dość fair są celowe. Cóż.
10, 11. TWOM Wiki ma nasze błogosławieństwo, ale to nie my redagujemy zawartość - tak że nie wiem, co tam będzie. :)
5, 7, 15. Miałem na myśli, że te dobra, których najbardziej brakuje, będą najchętniej szabrowane.
14. Dzięki - idzie do sprawdzenia/poprawki.
21. Nie zamierzamy. :) Gracz i tak dostaje sporo informacji o lokacji, w której jeszcze stopy nie postawił.
22. Jedna z koncepcji, która nie znalazła się w wersji finalnej.
23. A to jak najbardziej jest. Jeśli masz wybraną jedną postać, wówczas nad głowami pozostałych, które mogą potrzebować pomocy pojawia się mini-menu, w którym możesz mieć kilka opcji: nakarmienie, zabandażowanie, podanie leków, rozmowa...
Borys
 
Posts: 299
Joined: Fri Nov 21, 2014 2:52 pm

Re: [Bugs]Kilkanaście bugów z mojej rozgrywki

Postby amistad18 » Sat Nov 29, 2014 1:16 pm

23. Dzięki :)

Odnośnie samych bugów - steam mi zaciągnął patcha, ale niestety nie wszystko zostało poprawione. W Patchu jest info że załatane ściany już powinny działać, a u mnie nadal nie działają. Mimo że miałem 3 ściany załatane, i drzwi z alarmem, nadal po patchu mam komunikat że wszystko dziurawe jak sito.

Do tego kwestia full screena - teraz faktycznie nie muszę już grać w oknie, ale z kolei po zrzuceniu gry na dół (alt+esc / alt+tab), znowu są problemy. Muszę wtedy grę ponownie ładować do okna (alt+enter) i w opcjach zmieniać na 100% i full screen aby znowu zadziałało ... irytujące to strasznie :)
amistad18
 
Posts: 22
Joined: Thu Nov 20, 2014 4:31 pm

Re: [Bugs]Kilkanaście bugów z mojej rozgrywki

Postby amistad18 » Tue Dec 02, 2014 3:03 am

Kolejna pocja bugów:

3. Te temperatury to jest chyba jakaś losowa kwestia. 4 ulepszone grzejniki, po 2 opału w każdym - powinien być wypas, a tymczasem tylko 15C, dołożyłem po jednym opału do dwóch grzejników (więc było 2/2/3/3 opału) i temperatura skoczyła do 24C. Ulepszony grzejnik tani nie jest, termostat pochłania części elektroniczne, a w ogóle nie zgadza się z opisem - tzn ma oszczędniej zużywać opał i kontrolować temperaturę, a tego nie robi. Ktoś kto pisał opisy chyba się nie dogadał z kimś kto programował temperaturę ...

24. Nie wiem czy tak było od początku (chyba nie), ale teraz kończąc turę szybciej, podczas gdy jest wykonywana jakaś akcja na sztuki, źle jest przeliczana ilość wykonanych sztuk do końca dnia. Np. robię filtry, albo skręcam papierosy ... mam 2/10 - kończę dzień, to skończy tą 2 sztukę, i następnego dnia będę mógł pracować nad tym dalej od 3 sztuki. Oczywiście mówię o przypadkach gdy do końca dnia można by spokojnie te 10 albo i 20 sztuk czegoś zrobić.

25. Jeśli jestem na zewnątrz i zbieram śnieg, a w tym czasie przychodzi ktoś i puka do drzwi, to nie ma opcji zagadania dopóki się nie otworzy drzwi wejściowych - tak jakby dany NPC był ślepy i mnie nie widział, o otwieranie drzwi wejściowych włączało mu z powrotem wzrok. Zapewne nie trzeba nawet zbierać śniegu, wystarczy tylko stać na zewnątrz i czekać (tylko normalnie nie ma sensu tego robić, ale łatwiej przetestować buga).

26. Zbudowałem sobie na strychu 2 pułapki - przyszła zima i mi je zasypała, a mimo to ja nadal miałem do nich dostęp (nawet bez odśnieżania ich!), oraz pułapki ukryte pod śniegiem dalej skutecznie łapały szczury.
2014-11-29_00001.jpg
2014-11-29_00001.jpg (378.66 KiB) Viewed 8925 times

2014-11-29_00002.jpg
2014-11-29_00002.jpg (373.69 KiB) Viewed 8925 times


W następnej grze będę próbował postawić tam łóżko i grzejnik - ale zgaduję że efekt będzie równie przekomiczny, szczególnie z grzejnikiem stojącym w śniegu :)

27. Jak już poprawiacie ceny, to tytoń jest droższy od samych fajek, a czysty alkohol nadal jest tańszy od bimbru - mimo że w opisie jest napisane że to czysty alkohol jest dużo więcej wart.

28. Czyściłem sobie różne miejsca na 100%, było to zimą, akurat w ostrzelanym domku pokazywało mi 95% - więc tam wyruszyłem. Na zewnątrz była tylko jedna kupka śmieci(która pojawiła się wraz z zimą), która okazała się pusta ... nic innego nigdzie nie było. Więc po powrocie z pustym plecakiem, następnej nocy ostrzelany domek miał już 100%.

Zauważyłem że na wielu lokacjach wraz z zimą "odradzają" się kupki śmieci na zewnątrz budynków, ale i tak zazwyczaj tam nic nie ma. Zgaduję więc że jedynym celem odradzania jest zmiana grafiki normalnej kupki na ośnieżoną kupkę - ale wypadało by wtedy jeszcze dopisać wcześniej sprawdzanie czy dana kupka powinna być jeszcze widoczna, czy została już wyczyszczona).

23/29. Nie mogę opatrywać innych, jedyny raz jak zobaczyłem te opcje było kiedy Marko był ciężko ranny, oraz był przybity (2 poziom smutku), wtedy mogłem i go nakarmić, i obandażować, i pogadać/pocieszyć, natomiast jak na następny dzień był już tylko ranny - wtedy znowu nic nie mogłem z nim zrobić. Trochę bez sensu, bo skoro nadal jest jakkolwiek ranny czy chory to powinienem mieć opcję położenia go do łóżka aby odpoczywał a inni by biegali i mu pomagali, a tak biedny ranny marko musi włazić po drabinach aby się opatrzyć czy najeść, cud że mu się rany nie pootwierają od tego.

30. Zauważyłem też że teraz każdy może użyć bandaży/leku - nawet jak nie jest chory/ranny. Przedtem trzeba było być albo lekko rannym albo lekko chorym aby użyć bandaży/leku, a teraz można i bez tego - ale tylko raz, jak się spróbuje wziąć kolejny bandaż czy leki to już nie można bo nagle postać wie że już więcej nie potrzebuje.

31. Odmowa przyjęcia czegoś za pomoc jest bez sensu - czy to będzie broń, czy kawa, czy kolczyki mamy, jeśli nie chcę zabierać im tego tylko odmówię przyjęcia, wtedy z fochem odchodzą i mówię że znajdą sobie kogoś innego kto to weźmie - aż się aż się chce pobiec i wyrwać lasce czy to kawę oszczędzaną dla męża, czy to kolczyki po mamie. Aczkolwiek z kolczykami mi w epilogu pokazało że ich nie zabrałem.

32. Cały czas jest problem z walką, ze strzelaniem, jak się nie wybrało broni przed walką, albo miał się wybrany nuż - a zaczyna się strzelanina. Przełączanie na coś innego i z powrotem na broń nic nie daje, bo cały czas jedyna opcja to podejść do kogoś z shotgunem i go walnąć w mordę albo pociąć kosą. Oczywiście nie zawsze, ale już kilka razy przez to zginąłem, zdecydowanie powinniście przyjrzeć się temu bo inni widziałem też takie rzeczy zgłaszali. Widziałem też przypadek kogoś kto się zaciął za jakąś przeszkodą na budowie ze snajperami - gdzie chciał się schować za zasłoną, a skończyło się że nie mógł nic kliknąć i został rozstrzelany. Miałem tak samo, ale na rynku, i właśnie było to podczas kiedy byłem skitrany za beczkami, i chciałem się przełączyć z pięści na kałacha - po przełączeniu nie mogłem już nic zrobić, ani strzelać, ani uciec, tylko patrzyłem jak zawieszony Marko przyjmuje kolejne serie.

33. Achievementy nadal nie działają (te 3 problematyczne), oraz nadal mimo załatanych ścian mam komunikat że ściany są to sito.
amistad18
 
Posts: 22
Joined: Thu Nov 20, 2014 4:31 pm

Next

Return to Let us know about bugs and tech issues in TWoM

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests